onsdag 2. februar 2011

Gått seg vill i jungelen av gode råd?

Jeg har fått med meg at det er nye anbefalinger om kosthold. Jeg er faktisk opptatt av det vi putter i munnen våres av flere grunner. Den viktigste er nok at både min datter og jeg er av det heller runde slaget, MEN vi er generelt glade i mat også. Det er så mange 'velmenende' råd der ute, at det er til å bli sprø av. Jeg så blant annet i forrige uke at det visst nok ikke er bra å spise frokost. Heldigvis kom jeg ikke lenger enn til overskriften før jeg kasserte det i kassen for 'glem det fortest mulig'. 

Vi har vel falt ned på følgende: frukt og grønnsaker, kylling og fisk, hvis brød skal det være grovt, lite sukker, ingen halvfabrikat (eller helfabrikat). Jeg tror dette er et godt utgangspunkt. 
Hvis bare livet hadde vært så lett. Jeg kan ikke si at mine barn er så glade i fisk eller grønnsaker, men vi er alle innstilte på at det er viktig å spise sunt. Middagen i går ble grønnsaksuppe som over, og jeg tror det var en genistrek at lille frøken Grønn fikk være med å lage den. Hun spiste opp absolutt alt, selv tomatterningene som er det verste hun vet.

Så det er absolutt håp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar