tirsdag 26. juli 2011

By & land, hand i hand

Hva gjør man egentlig når man mottar en SMS ved mellomlanding på vei hjem fra ferie: "Hvis dere har hørt nyheten om eksplosjon/bombe i regjeringskvartalet, så er alt ok med meg". Min tante som jobber i regjeringsbygget forlot resepsjonen 8 minutter før det smalt. Så takknemlig for at hun gikk tidlig hjem akkurat denne dagen! Større ble sjokket dagen etter da man forstod omfanget. Min flauhet som i bunn og grunn startet med at jeg trodde dette var gjordt med islamistiske hender, for så å høre at det var en norsk som stod bak (han var helt sikkert ikke etnisk norsk, tenkte jeg da!), og ende opp med at han var så norsk som noen og resultat av norsk kultur. Det synes jeg var flaut. Denne flauheten har heldigvis gradvis gått over i en umåtelig stolthet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar